Fra 0 til 45 medarbejdere… #1

Siden 2007 Trustpilot været en kæmpe del af mit liv. Jeg har sammen med min gode ven og hovedstifter Peter kæmpet for at konvertere en god ide til reel succes med økonomiafdeling, marketingafdeling og lønudbetalinger (til tiden). I december 2011 sluttede eventyret så for mig. Efter 4½ års slid – med vildt mange opture og nedture, tusindvis af møder og endeløse telefonsamtaler har jeg fået fri. Fri til at geare ned og fokusere på nye projekter og idéer, som jeg givetvis har samlet på de sidste mange år.

Men hvordan har turen derhen været?

Da vi i vinteren 2007 fandt på navnet Trustpilot havde vi ingen anelser om, hvad der ventede. Vi mente det havde stor potentiale, men uden reel erhvervserfaring, udover talrige intetsigende studenterjobs, anede vi intet om at køre eller bygge en forretning på den størrelse, som det er endt med. Peter og jeg havde i årene før bygget og drevet en lille webshop – hvorfra iværksætter genet helt sikkert blev fostret. Men nu skulle vi rykke en liga op – hvor bl.a. jagten på investorer og rekruttering blev en spændende udfordring.
Vi fandt hurtigt et hold – så vi gik fra 2-4 og fik designet og struktureret hjemmesiden, som lancerede i august 2007. Først dag var vi på forsiden af MetroXpress. Så var vi ligesom i gang.
Man ender selvfølgelig ikke “bare” på forsiden af MetroXpress, fordi man har nørdet med en hjemmeside i et par måneder i et lille værelse i Peters lejlighed. Vi greb knoglen og ringede du til samtlige landets aviser. Heldigt for os var, at MetroXpress synes vi var seje – og klemte os ind dagen efter. Siden dengang har vi været knalddygtige til PR, og uden de store problemer blevet eksponeret mange gange – til sidst helt af sig selv.
Det er nok også én af ting vi har gjort rigtig godt. Det med at gribe knoglen og komme ud over stepperne. Mange jeg møder har ofte en skræk for at sætte i gang. De er til gengæld dygtige til at strukturere og klargøre en opgave, men eksekveringen halter. Vi har altid været bedre til modsatte.
Learning my fucking up! Og bevares det gjorde vi da ofte :-) Men overordnet var det mere positivt end negativt.

Fortsættelse f’ølger…